Wstęp
- Sklep internetowy Tatownik.pl należy do osoby fizycznej: Tomasz Jacel. Adres: Koniczynowa 11, 95-010 Anielin Swędowski
- Kontakt:
- email: tomasz.jacel@gmail.com
- telefon: 605-506-198
- Regulamin kierowany jest do osób składających zamówienia na Produkty w sklepie internetowym tatownik.pl oraz zawiera dane m.in na temat: produktów, sposobu złożenia zamówienia i płatności, zawarcia umowy, formach dostawy, procedurze odstąpienia od umowy czy postępowaniu reklamacyjnym.
Definicje
- Definicje używane w regulaminie:
- Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę w ramach Sklepu, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.
- Klient – każdy podmiot dokonujący zakupu za pośrednictwem Sklepu.
- Sprzedawca – Tomasz Jacel, osoba fizyczna.
- Sklep – sklep internetowy prowadzący przez Sprzedawcę pod adresem www.tatownik.pl/sklep.
- Regulamin – niniejszy regulamin Sklepu.
- Produkt – dostępna w Sklepie rzecz ruchoma/usługa będąca przedmiotem Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.
- Zamówienie – oświadczenie woli Klienta składane za pomocą Formularza Zamówienia i zmierzające bezpośrednio do zawarcia Umowy Sprzedaży Produktu lub Produktów ze Sprzedawcą.
- Umowa Sprzedaży – umowa zawierana pomiędzy Stronami, która dotyczy sprzedaży Produktów oferowanych w Sklepie.
- Formularz zamówienia – interaktywny formularz dostępny w Sklepie umożliwiający złożenie Zamówienia, w szczególności poprzez dodanie Produktów do Koszyka oraz określenie warunków Umowy Sprzedaży, w tym sposobu dostawy i płatności.
- Koszyk – strona Sklepu, na której widnieją wybrane przez Klienta Produkty
Postanowienia wstępne
- Za pomocą Sklepu tatownik.pl Sprzedawca umożliwia Klientom zakup produktów fizycznych.
- Sprzedawca w najszerszym dopuszczalnym przez prawo zakresie nie odpowiada za niewłaściwe działanie sklepu lub jego niedostępność spowodowaną przez niedozwoloną ingerencję osób trzecich lub siłę wyższą.
- Ceny Produktów w sklepie są cenami brutto.
- Do przeglądania Produktów oraz ich zakupu nie jest potrzebne konto, ani rejestracja.
- Na ostateczną cenę Produktu składa się cena Produkty oraz koszty transportu, o których Klient jest informowany w Formularzu Zamówienia oraz w chwili wyrażenia woli związania się Umową Sprzedaży.
- Umowę Sprzedaży należy dokonać posługując się prawdziwą tożsamością.
Produkty
- Produkty dostępne w sklepie są produktami fizycznymi.
Wymagania techniczne
- Do złożenia zamówienia potrzeby jest standardowy komputer osobisty lub telefon komórkowy z dostępem do Internetu i oprogramowania potrzebnego do jego przeglądania (przeglądarka internetowa).
Składanie zamówienia
- Klient składa zamówienie w następujących krokach:
- Klient wchodzi na stronę tatownik.pl/sklep.
- Klient wybiera Produkty będące przedmiotem Zamówienia dodając je do Koszyka poprzez przycisk „Dodaj do koszyka”.
- Klient wypełnia Formularz Zamówienia, podając:
- Dane osobowe Klienta oraz email kontaktowy.
- Dane określające miejsce dostawy.
- Dane na temat preferowanej formy dostawy.
- Dane do faktury (opcjonalne).
- Po podaniu danych Klient wybiera opcję płatności i wciska przycisk „Zamawiam”.
- Do złożenia Zamówienia niezbędne jest zapoznanie się z Regulaminem i potwierdzenie tego faktu poprzez zaznaczenie pola „Zapoznałem się z regulaminem”.
- Następnie Klient jest przekierowywany do strony podmiotu wykonującego płatności zgodnie z wcześniejszym wyborem.
- Po dokonaniu płatności, Klient jest przekierowany do strony potwierdzającej płatność, a potwierdzenie wysłane jest na skrzynkę pocztową podaną przy zamówieniu.
Metody płatności oraz dostawa
- Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać następujące formy płatności:
- Szybkie płatności.
- Karta kredytowa.
- Płatności realizowane są przez spółkę: Stripe
- W trybie realizacji płatności kartą kredytową akceptowalne są następujące formy: Visa, Mastercard.
- Koszty dostawy pokrywa Klient, chyba Sprzedający na stronach Sklepu wskaże inaczej.
- Podczas składania Zamówienia Klient może wybrać następujące formy dostawy:
- Inpost Kurier
- Inpost Paczkomat
- O kosztach dostawy Klient jest informowany w Formularzu Zamówienia.
Odstąpienie od umowy
- Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od Umowy Sprzedaży bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
- Bieg terminu określonego w ust. 1 rozpoczyna się od dostarczenia Produktu Konsumentowi lub wskazanej przez niego osobie innej niż przewoźnik.
- Konsument może odstąpić od Umowy, składając Sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od Umowy. Do zachowania terminu odstąpienia od Umowy wystarczy wysłanie przez Konsumenta oświadczenia przed upływem tego terminu.
- Oświadczenie może być wysłane za pomocą tradycyjnej poczty, faxem bądź drogą elektroniczną poprzez przesłanie oświadczenia na adres e-mail Sprzedawcy – dane kontaktowe Sprzedawcy zostały określone we wstępie tego Regulaminu. Oświadczenie można złożyć również na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do niniejszego Regulaminu oraz załącznik do ustawy z dnia 30 maja 2014 roku o prawach konsumenta, jednak nie jest to obowiązkowe.
- W przypadku przesłania oświadczenia przez Konsumenta drogą elektroniczną, Sprzedawca niezwłocznie prześle Konsumentowi na podany przez Konsumenta adres e-mail potwierdzenie otrzymania oświadczenia o odstąpieniu od Umowy.
- Skutki odstąpienia od Umowy:
- W przypadku odstąpienia od Umowy zawartej na odległość Umowę uważa się za niezawartą.
- W przypadku odstąpienia od Umowy Sprzedawca zwraca Konsumentowi niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o odstąpieniu od Umowy, wszystkie dokonane przez niego płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy, z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Konsumenta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez Sprzedawcę.
- Zwrotu płatności Sprzedawca dokona przy użyciu takich samych metod płatności, jakie zostały przez Konsumenta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Konsument wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie, które nie będzie się wiązało dla niego z żadnymi kosztami.
- Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Produktu z powrotem lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.
- Konsument powinien odesłać Produkt na adres Sprzedawcy podany w niniejszym Regulaminie niezwłocznie, nie później niż 14 dni od dnia, w którym poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od Umowy. Termin zostanie zachowany, jeśli Konsument odeśle Produkt przed upływem terminu 14 dni.
- Konsument ponosi bezpośrednie koszty zwrotu Produktu, także koszty zwrotu Produktu, jeśli ze względu na swój charakter Produkt ten nie mógł zostać w zwykłym trybie odesłany pocztą.
- Konsument odpowiada tylko za zmniejszenie wartości Produktu wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania Produktu.
Reklamacja i gwarancja
- Umową Sprzedaży objęte są nowe Produkt
- Sprzedawca jest obowiązany dostarczyć Klientowi rzecz wolną od wad, w związku z czym Sprzedawca jest odpowiedzialny względem Klienta będącego Konsumentem, jeżeli sprzedany produkt, ma wadę fizyczną lub prawną (rękojmia za wady). W odniesieniu do pozostałych Klientów, którzy nie są Konsumentami, rękojmia za wady zostaje wyłączona.
- Jeśli Klient stwierdzi wadę produktu, za którą Sprzedawca ponosi odpowiedzialność, powinien poinformować o tym Sprzedawcę, określając jednocześnie swoje roszczenie związane ze stwierdzoną wadą lub składając oświadczenie stosownej treści.
- Klient może kontaktować się ze Sprzedawcą zarówno pocztą tradycyjną, jak również pocztą elektroniczną.
- Sprzedawca ustosunkuje się do składanej przez Klienta reklamacji w ciągu 14 dni od dnia doręczenia mu reklamacji za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona.
Pozasądowe sposoby rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń
- Szczegółowe informacje dotyczące możliwości skorzystania przez Konsumenta z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń oraz zasady dostępu do tych procedur dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów, Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej oraz pod następującymi adresami internetowymi Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów: http://www.uokik.gov.pl/spory_konsumenckie.php; http://www.uokik.gov.pl/sprawy_indywidualne.php oraz http://www.uokik.gov.pl/wazne_adresy.php.
- Konsument posiada następujące przykładowe możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego, o którym mowa w art. 37 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z Umowy zawartej ze Sprzedawcą.
- Konsument uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej, zgodnie z art. 36 ustawy z dnia 15 grudnia 2000 r. o Inspekcji Handlowej (Dz.U. z 2014 r. poz. 148 z późn. zm.), z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między Konsumentem a Sprzedawcą.
- Konsument może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między nim a Sprzedawcą, korzystając także z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów, Stowarzyszenie Konsumentów Polskich).
Dane osobowe w Sklepie
- Administratorem danych osobowych Klientów zbieranych za pośrednictwem Sklepu internetowego jest Sprzedawca.
- Dane osobowe Klientów zbierane przez administratora za pośrednictwem Sklepu internetowego zbierane są w celu realizacji Umowy Sprzedaży, a jeżeli Klient wyrazi na to zgodę – także w celu marketingowym.
- Odbiorcami danych osobowych Klientów Sklepu internetowego mogą być:
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu dostawy przesyłką pocztową lub przesyłką kurierską, Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta wybranemu przewoźnikowi lub pośrednikowi realizującemu przesyłki na zlecenie Administratora.
- W przypadku Klienta, który korzysta w Sklepie internetowym ze sposobu płatności elektronicznych lub kartą płatniczą Administrator udostępnia zebrane dane osobowe Klienta, wybranemu podmiotowi obsługującemu powyższe płatności w Sklepie internetowym.
4. Klient ma prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania.
5. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, aczkolwiek niepodanie wskazanych w Regulaminie danych osobowych niezbędnych do zawarcia Umowy Sprzedaży skutkuje brakiem możliwości zawarcia tejże umowy.
Postanowienia końcowe
1. Umowy zawierane poprzez Sklep internetowy zawierane są w języku polskim.
2. Sprzedawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn to jest: zmiany przepisów prawa, zmiany sposobów płatności i dostaw – w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. O każdej zmianie Sprzedawca poinformuje Klienta z co najmniej 7 dniowym wyprzedzeniem.
3. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną; ustawy o prawach konsumenta, ustawy o ochronie danych osobowych.
4. Klient ma prawo skorzystać z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. W tym celu może złożyć skargę za pośrednictwem unijnej platformy internetowej ODR dostępnej pod adresem: http://ec.europa.eu/consumers/odr/.